ارائه خدمات شنبه تا پنج شنبه از 9 تا 17

هدف اصلی گروه صنعتی رفاه گستر ارائه خدمات باکیفیت است

ارائه خدمات شنبه تا پنج شنبه از 9 تا 17

کفش مردانه ایتالیایی

وقتی وارد بازار تخصصی خرید کفش می‌شوید به اصطلاحاتی همانند کفش‌های ایتالیایی، آمریکایی، اسپانیایی، پرتغالی و ژاپنی برخورد می کنید. افراد کمی قادرند به شما توضیحات کاملی در مورد تفاوت این کفش‌ ها بدهند و شاید کسی آن‌گونه که شما می‌خواهید نتواند راهنماییتان کند. در اینجا می خواهیم به‌طور کامل به بررسی کفش مردانه ایتالیایی و نحوه مراقبت از این کفش های گران قیمت بپردازیم.

صنعت کفاشی در ایتالیا تاریخی بسیار دارد. کفش‌های چرمی ایتالیایی از زمان‌های قدیم، در میان مردم مناطق مختلف دنیا، شناخته شده و معروف بودند. امروزه بر اساس پیشینه قوی صنعت کفش در این کشور، کارخانه‌های بزرگی مشغول به کار و تولید کفش هستند. در کنار تولید کفش‌های صنعتی ایتالیایی، دسته‌ای هم به‌عنوان کفش‌های سفارشی ایتالیایی تولید و ساخته می‌شوند. ابتدا به بررسی این نوع از کفش‌ها می پردازیم.
کفش‌های ایتالیایی در گذر زمان دچار تغییرات اندکی شده‌اند که کفش‌های سفارشی را به وجود آورده‌اند. آنچه که در مورد همه کفش‌های تولید ایتالیا وجود دارد، دقت بیش از اندازه شرکت تولیدکننده در سفارشی کردن کفش‌های چرمی است، حتی اگر یک مجموعه کوچک باشد.
برای مقایسه بهتر، اگر به یکی از کشورهای مجاور ایتالیا همانند آلمان بروید، درست است که کفش‌های سفارشی با دقت و نکته‌سنجی کافی دوخته می‌شوند اما استایل آن‌ها در دوخت و مد کمی قدیمی تر به نظر می آید.
دو نوع دوخت دور چرمی کفش وجود دارد: گودیر (Goodyear) و نروژی (Norwegian) که اکثر سازندگان کفش‌های سفارشی در ایتالیا از دوخت گودیر استفاده می‌کنند. نروژی دوختی است که بیشتر کفاشان دنیا آن را بکار می برند اما در بین آن‌ها کفاشان ایتالیایی بیشتر به استفاده از آن علاقه دارند. گران ‌قیمت بودن کفش‌های سفارشی باعث شده است آن‌ها از یک کفش موردعلاقه مردانه به یک کفش لوکس در خارج از ایتالیا تبدیل شوند.
این روزها، کارخانه‌های تولیدکننده کفش یا کارگاه‌های ساده تولید کفش‌های سفارشی ایتالیایی، در کشورهای دیگر شعبه‌های مختلفی با کیفیت ساخت ایتالیایی تأسیس شده است که همان کیفیت را، در زمان اندک و البته هزینه بیشتر برای مصرف‌کنندگان فراهم می کنند. امروزه با پیشرفت اینترنت شما می توانید شرکت‌های زیادی را در ایتالیا بیابید که کفش‌های خود را به‌صورت مستقیم و پست بین‌المللی به دست خریداران خود می‌رسانند.

همه ‌چیز در چرم خلاصه می‌شود
ایتالیایی‌ها مردمان شیک‌پوشی هستند و به همین خاطر بیشتر کفش‌های ایتالیایی با چرم تولید می­شوند. کفش چرمی مردانه یکی از المان‌های شیک‌پوشی مردانه می­باشد. برخلاف دیگر کشورها، هر گوشه ایتالیا، پر از مغازه‌های دباغی و فرآوری چرم است که نشانگر علاقه مردم این کشور به سرپا نگه داشتن صنایع قدیمی و بزرگ خودشان است. ویژگی که می‌تواند کفش‌های چرمی را متمایز کند، کیفیت بالای آن‌ها در ساختن کفش‌های چرمی دو رنگ است.
چرمی که در کفش ایتالیایی استفاده می‌گردد، معمولاً دارای قسمت‌های روشن و تاریک است که به‌وسیله صیقل دادن تولید می شود. کفش چرمی چند رنگ، می‌تواند به‌راحتی با لباس‌های گوناگون ترکیب شود و استایل های مختلفی ایجاد کند.

هنر تولید کفش مردانه ایتالیایی
کفش‌های ایتالیایی علاوه بر کیفیت خوب چرم، در داخل کفش نیز دوخت متفاوتی دارند که آنها را در مقابل نفوذ آب و رطوبت حفظ می کند. این نوع دوخت مخصوص ایتالیا می باشد و بلیک (Blake) نام دارد. دوخت بلیک شباهت زیادی به دوخت گودیر دارد اما در داخل کفش این کار انجام می­شود. دوخت گودیر به کفاش اجازه می­دهد به داخل کفش دسترسی داشته باشد تا دوخت بلیک را انجام دهد. این دوخت‌های ریز و بسیار ساده موفق شده اند، تفاوت‌های بزرگی در صنعت کفش به وجود آورند.

کیفیت کفش مردانه ایتالیایی
از لحاظ قیمت و هزینه تمام شده، اکثر کفش‌های باکیفیت ایتالیایی قیمت مشابهی دارند. از لحاظ کیفیت باید گفت که کفش‌های دوخت گودیر بر اساس نظر بسیاری از طراحان و سازندگان کفش‌ در رتبه اول قرار می‌گیرند اما این یک قانون کلی نیست. کفشی که با دوخت گودیر ساخته می شود مسلماً دوخت بلیک نیز دارد که باعث افزایش قیمت و کیفیت آن می‌گردد.
کفش دوخت گودیر ایتالیایی اغلب اگر بدون دوخت دیگری همانند بلیک باشد، دارای انعطاف‌پذیری کمتری خواهد بود و کسانی که پاهای حساس دارند، به سختی می‌توانند خودشان را با این کفش­ها تطبیق دهند. در داخل کفش‌های گودیر، چوب‌پنبه استفاده می‌شود که نمی توانید در دیگر کفش­ها آنرا پیدا کنید.
در نهایت آنچه که می‌تواند کفش مردانه ایتالیایی را از دیگر کفش‌های دنیا متمایز کند، پاشنه آن‌ می باشد. پاشنه کفش‌های مردانه ایتالیایی در دهه‌های ۷۰ میلادی، بلند بودند ولی این سبک از کفش‌ها دمده شدند. امروزه کفش‌های مردانه با پاشنه‌های متوسط نظر خریداران را بیشتر جلب می کند. کفش پاشنه متوسط را هر مردی می تواند بپوشد. کفش‌های ایتالیایی همیشه یک قدم از مد دنیا جلو بوده‌اند و گاهی کفش‌های مردانه به تبع دوخت و ساخت انواع کفش‌های ایتالیایی ساخته می شوند.
وقتی حرف از کفش ایتالیایی به میان می آید، قیمت های بسیار زیاد این کفش ها هم باید در نظر گرفته شود و وقتی شما می خواهید برای این نوع کفش ها هزینه کنید باید مراقبت از آنها را نیز در نظر بگیرید. شرکت رفاه گستر با تولید دستگاه واکس کفش (واکس برقی) کار شما را آسان نموده و به راحتی می توانید با استفاده از دستگاه واکس مراقب کفش های لوکس چرمی خود باشید و سال ها از آن استفاده کنید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »
کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید